B2 május 14 angol nyelvvizsga - 1. oldal

Nagyon szépen köszönöm a segítséget, már el is küldtem az e-mailt, alig várom, hogy végre a kezemben tartsam a bizonyítványt :D További sikeres munkát kívánok!

Kedves Picililla!
Ha még ma megírod nekünk e-mailben a postázásra vonatkozó kérésedet, akkor a holnapi postával elindítjuk a bizonyítványt és valószínűleg pénteken, de legkésőbb hétfőn (júl. 4.) minden bizonnyal kézhez kapod. Ez így még bőven beleférne neked a hiánypótlási határidőbe.
Üdv, Euroexam

Kedves Euroexam!

Nekem a felvételi miatt lenne lényeges, és az lenne a kérdésem, ha e-mailben kérem a bizonyítvány postázását, kb. mennyi idő, amíg ideér? Mert júl. 7. az adatok módosításának határideje...

Kedves Sonja és Picililla!
A bizonyítványokat 2 évig őrizzük meg, tehát bőven van még időd.
Ha kényelmetlen Budapestre utazni, kérheted a bizonyítványod postázását is e-mailben. Fontos, hogy írd meg az adataidat és a vizsga adatait is.
Üdv, Euroexam

Én telefonáltam, nekem meg azt mondták, majd értesítenek...azóta semmi...most akkor Pestre kell felmenni?

Halihó, ne felejtsétek el, hogy postán is lehet kérni a bizonyítvány elküldését!!!!

Én voltam a nyelvvizsgámért ott ahol jelentkeztem, de aztmondták, hogy majd aközpontban kell átvennem...sajna mostanában nem megyek fel Pestre. Meddig lehet a bizonyítványért bemenni?

őőő de hát ember, itt írják alatta hogy szerdától...

Tisztelt Euroexam!

Május 14én vizsgáztam B2 szinten angolból, szóban és írásban. A teljes vizsga sikerült. A kérdésem az, hogy esetemben akkor jövő hét szerdától már mehetek a bizonyítványomért?

Üdv: Milán

Kedves dorcika2!
Akinek a célzott szinten és típusban volt sikeres a nyelvvizsgája, az jövő szerdától veheti át a bizonyítványát az adott vizsgaszervezőnél.
Ugyanakkor azon vizsgázók részére, akiknek a komplex vizsgából csak az írásbeli vagy szóbeli rész sikerült, majd csak a felülvizsgálati határidő lejártát követően (jún. 18.) tudunk bizonyítványt igényelni. Ezekre a bizonyítványokra vonatkozóan a honlapunkon fogjuk kihirdetni az átvétel pontos dátumát.
Üdv, Euroexam

Sziasztok!!!

Nem tudná valaki megmondani, hogy a bizonyítványért kb mikor lehet majd menni??? Tudom, hogy akkor szólnak ha lehet menni, de az kb mikorlesz??

Kereshetném én is a hibát másban, csak a szóbeli rész sikerült, de nem teszem. Az irásbeli részben is volt amiben 64%-ot értem el. A hibát én követtem el. Az első feladatra nagyon sok időt elpocsékoltam és a másik kettőre alig maradt.
Valóban a vizsgán mutatott forma számít. További jó felkészülést mindenkinek.

Üdv. Miklós bácsi Ópályiból

Kedves Mindenki (aki nem ment át),
egy jó tanács: a vizsgaközpont nem mindig a hibás, legyetek szívesek a bukás okát, a problémát magatokban keresni, még akkor is ha eszetekbe se jutna! A középfokú igen, nehezebb mint a középszintű érettségi, de a tudást méri, és a középiskolában föl lehet rá készülni. Nekem már sikerült, remélem legközelebb nektek is fog, készüljetek rendesen: angolul beszélés, filmnézés, egy kis nyevltangyakorlás és meglesz. Sok sikert!

Kedves vizsgázók

Akinek nem sikerült a vizsga és a határ környékén van az eredménye, mindenképpen menjen be megtekinteni az írásbelijét, ha teheti. Lehet vinni még egy embert is magatokkal. Tavaly konkrétan előfordult, hogy az egyik részt rossz megoldókulcs alapján javították ki, véletlenül és ezt utólag el is ismerték és korrigálták az eredményt, annál akit érintett. Remélem persze nem történt most is ilyen, de hiba bármikor megeshet. Holnapig lehet jelentkezni az eredmény megtekintésére.

Körülbelül mikorra várhatóak a májusi bizonyítványok a vizsgapartnerekhez? Eltelt 3-4 nap, és már jó lenne a kezemben fogni! :)

Kedves Serika82,
Igazából neked mi a célod? Hiába próbálod lejáratni az általad 100%-ban hibásnak ítélt nyelvvizsga központot, akkor sem fogják megadni neked azokat a bizonyos pontokat. Lehet, hogy nem tárgyilagos minden, bár teljesen nem értem, ez a fogalom hogyan keveredett ide, hiszen a feladatok mindig ugyanazokból a részekből állnak, max. más a téma..., szóval, én továbbra is azt gondolom, egy aktív, megbízható középfokú angol nyelvtudás igenis kiderül a vizsgán.

Én mikor kijöttem, meg voltam róla győződve, hogy nem sikerült, egészen az eredményhirdetésig mégsem írtam sehova olyat, hogy ez mások hibája. Hozzáteszem, állati nehéznek találtam egy-két feladatot, de azok is 70%-os aránnyal meglettek, de bevallom, amikor először, az első 10 másodpercben megláttam a feladatot, megnéztem, nem-e rossz, felsőfokú teszteket kaptunk:-))

Nem feltétlenül az Euroexam-ra gondolok, de azt is tudod, nyilván, hogy semmilyen rendszer nem tökéletes, akár egy KRESZ vizsgáról beszélünk, akár egy egyetemi szigorlatról.

Az se feltétlenül ok a sikerességre, hogy külföldiekkel tartod a kapcsolatot, előző munkahelyemen az én munkakörömbe is beletartozott ez, de bizonyos mondatokat, szófordulatokat használtunk pár percben, nem cseverésztünk mindenféléről.

Én azt javasolnám, készülj tovább, keress másik vizsgahelyet, és drukkolok, hogy a következő alkalommal sikeresen tedd le a vizsgát. Mást nem tudsz tenni.
Egyébként megfigyelhető, csak azoknak van gondjuk általában, vagy azok verik nagyon a palávert, akiknek nem sikerült.

További sikeres angol tanulást kívánok,
m.

Kedves Zoltán!
A Beszédkészség vizsgarészen 1 darab vonalkódot kellett felragasztani.
Üdv, Euroexam

Kedves Serika, Tamás, Csaba, Mrija és többiek!
Több hasonló kérdést vetettetek fel, illetve hasonló kérdésekben számoltatok be tapasztalaitokról. Köszönet Mrijának, Ibolyának XZ-nek, Balázsnak és másoknak is, hogy saját tapasztalaikat megosztották. Tapasztalatból tudjuk, hogy a legtöbbet, leghitelesebben a többi vizsgázó, vizsgára készülő tapasztalatai segítenek.

Több válaszban is előkerült, csak megerősíteni szeretnénk, hogy a vizsga sikerességéhez a vizsgafeladatok gyakorlása fontos, de önmagában nem elég. A vizsgafeladatok dolga csupán annyi, hogy szabályozott (az értékelést megkönnyítő formában) lehetőséget teremtenek nyelvtudásotok - nyelvhasználati képességetek - demonstrálására. A sokféle feladat célja, hogy erről minél reálisabb, sokoldalúbb képet tudjatok adni. Ha viszont a nyelvi szint összességében nem éri el azt az általános elvárást aminek a vizsgán meg kell felelni, akkor a vizsga típusfeladatainak gyakorlása ezen keveset tud segíteni. Ahogy Mrija nagyon helyesen írja, nem első sorban a "jegyzetelős" Listening feladatra érdemes gyúrni, hanem hasonló nehézségű szövegeket hallgatni és ezekből a lényegi információt kiszedni... mindezt lehetőleg úgy, hogy ellenőrizni is tudd. A valódi hallott szövegek lényegének (a számodra fontos infó) megértésének képessége az amit ez a feladat mér, erre van szükséged a vizsgához is, bármilyen hétköznapi nyelvhasználati szituációban is egyaránt. Ehhez nyelvkönyvek feladatai, az interneten elérhető millió forrás, interjúrészletek, szöveges Youtube videók, filmek (eredeti nyelven, részleteket ismételve, utólag a feliratot is visszanézve) mind-mind kiváló gyakorlási lehetőség. De ez csak egyetlen példa, éppúgy igaz ez a Gram-Voc feladatokra is. Ha a gyakorlófeladatok nem mennek megbízhatóan jó eredménnyel, akkor keveset segít 10 hasonló feladat, mert ezek nem pótolják a lukakat, a bizonytalan területeket, csupán a meglévő tudás gyakorlására alkalmasak. Ahhoz, hogy az alapokat rendezd, javítsd, ebben az esetben a többség számára tankönyv és legtöbbször tanári segítség is kell. Tanulás is, nem csak gyakorlás.

A fentiekből talán az is érthetőbb, hogy bizony nem ördögtől való az, ha egyes vizsgarészek intenzív gyakorlása nem minden esetben azon a vizsgarészen hozza a látványosabb javulást. Amit Serika leírt, bár ritka, de bizony előfordul. A te produktív készséged, az, hogy képes vagy a angolt írásban is, szóban is hatékonyan használni, az erősséged. Ebben nyilván részes az, ahogy írod, hogy britekkel érintkezel rendszeresen és részes saját alkatod is. Emellett a nyelvhelyesség valószínűleg a gyenge pont. Neked is, Tamásnak is, másoknak is fontos tudni, hogy a különböző vizsgákon elért eredmények vizsgarészenként nem, csak a teljes vizsgán vethetők reálisan össze. Ez utóbbiról nem mi, hanem a vizsgákat felügyelő, rendszeresen ellenőrző és összehasonlító Oktatási Hivatal állítja, hogy összesített követelményük, nehézségük az átlagos tanuló számára nagyon közel áll egymáshoz. Az azonban, hogy a nyelvtudás és a nyelv használatának készségelemei melyik vizsgarészben hogyan és milyen súllyal jelennek meg, már eltér az egyes vizsgákon. Az Euroexam vizsgák sajátossága, hogy a nyelvhelyesség a legtöbb vizsgarészben csak nagyon kis súllyal jelenik meg, ezt azonban egy külön vizsgarész méri. Ezért van az, hogy azok a vizsgázók akik "jól bánnak" a nyelvvel, a meglévő esetleg hézagos tudásukat rugalmasan, bátran alkalmazzák, az írás- és beszédkészség részen magasabb eredményt érnek el. (Ennek részleteit az értékelési kritériumokat átolvasva bárki ellenőrizheti: a Writing vizsgarészben pl a nyelvhelyesség és szókincs együttesen 5 pont erejéig játszik bele az elérhető 25 pontba.)

Teljesen jogos és érthető azok fenntartása, akik egy megismételt vizsgán valamely vizsgarészen jelentősen eltérő eredményt érnek el. Amit Mrija, Névtelen és mások is megjegyeztek azonban nagyon is igaz. A vizsga csak az ott és akkor, az adott feladatokon, abban a fél-negyed-egy órában nyújtott teljesítményt tudja értékelni. Ebbe pedig belejátszik sokminden, hangulat, lelkiállapot és bizony szerencse is. Egy olyan szöveggel kapcsolatos feladaton amihez személy szerint több közöd van, érdekel, netán hasonló témával az elmúlt hónapokban találkoztál... szinte mindenki valamivel jobb eredményt tud felmutatni, mint fordítva. Ezek a tényezők azonban nagyrészt kiegyenlítik egymást a teljes vizsgát együtt tekintve. A beszédkészség vizsga önmagában viszont valóban nagyobb szórást mutat, igazad van Serika. Ekkora ugrások nagyon ritkák, de gondolj csak bele: ez az a vizsgarész ahol nem tudod a végén átolvasni, megnézni elírtál-e, félreértettél-e valamit. Ha jó a lélekjelenléted, akkor mondat közben kijavíthatod magad, de lényegében azt kell értékeljék amit ott a 17 percben elsőre mondani tudtál. Bizony ebben sokkal nagyobb szerepe van annak, hogy milyen passzban vagy, és annak is például, hogy némi szerencsével sikerült-e elkerülnöd azokat a kifejezéseket, mondatformákat, ahol a hézagos nyelvhelyességi alapok kiütköztek volna. A második vizsgádon ez klasszul összejött és a vizsgáztatók alighanem érvényesíteni tudták a szintedhez mérten kiváló kommunikációs készségedet. Tamás az ECL szóbelin elért eredménnyel hasonlította össze az itteni Speaking eredményét. Míközben az ECL vizsgát nagyon jól ismerjük és biztosan tudjuk, hogy a két vizsga megbízhatóan hasonló összeredményeket ad, addig azt is tudjuk, hogy az egyes vizsgarészek között sokminden másképp oszlik meg a két vizsgán. Az Euroexam szóbelinek nagyon fontos eleme például egy történet időrendet, ok-okozatokat jól leíró elmesélése. Ez az ECL szóbelin nem jelenik meg ilyen súllyal. Szintén ne feledd, hogy az ECL vizsgán nincs külön nyelvhelyesség vizsgarész, ami azt jelenti, hogy a nyelvtan, szókincs értékelése a többi vizsgarészben jelenik meg, azokban (így a Speakingben is) nagyobb súlyt kap mint nálunk. Ha nem csak egyetlen, hanem a különböző készségek kombinációját valóban tükröző teljes vizsga eredményét veted össze, akkor valószínűleg reálisabb és sokkal közelebb álló képet látsz.

Kérdeztétek a fellebbezést: Ahogy a GYIK-ban, a Vizsgaeredmények oldalon és a Vizsgaszabályzatban is olvashatjátok, a pontos ok megjelölésével bárki benyújthat fellebbezést. Amennyiben nem konkrét eljárási hibára vonatkozik, hanem a dolgozat újraértékelését, ellenőrzését kéritek akkor ennek díja is van, az előbbi díjmentes. Mindkét esetben pontosan, dokumentláltan kell kivizsgálnunk, amit rendszeresen ellenőriz az Oktatási Hivatal. Jótanácsként annyit tudunk mondani, hogy "hátha sikerül pár pontot találni" alapon nem érdemes fellebbezni - azokat a dolgozatokat amelyek eredménye közel áll a megfelelési küszöbhöz, még az eredményhirdetés előtt ismételten ellenőriztük. Ami sokkal többet segít a jövőbeni felkészüléshez, az a dolgozatod vizsgáztatóval és esetleg saját nyelvtanároddal együttes alapos átnézése, végigrágása. Erre szolgál részletes elemzéssel, tanácsadással a konzultáció.

Üdv:
Euroexam
(p.s.: Tamás, a szóbeli időpontjaként az eredményeknél a teljes szóbeli session kezdete szerepel. Hivatalosan ez elejétől végéig egy blokknak számít. Ezen belül külön rögzíti a rendszer mindenki vizsgázó párját, vizsgáztatóját, értékelőjét, vagyis minden adat visszakereshető.)

Köszi :)

Köszönöm,gyors válaszukat. Még egy utolsó kérdés mert már nem emlékszem rá, a szóbeli felkészülésnél 1 vagy két vonalkódot használnak fel a hallgatók?Mert azt hiszem 2 papírt kaptunk.
Bocs a fárasztó kérdésekért. Üdv:Zoltán

Kedves Zoltán!
Minden vizsgázónak 9 darab vonalkódot osztunk ki a vizsga elején. A vonalkódokon kívül a vizsgázó neve és születési dátuma is szerepel a lap alján, tehát ha még nálad vannak, így is le tudod ellenőrizni, hogy ténylegesen a te kódjaid-e.
Üdv, Euroexam

A Cambridge FCE vizsga tesztekben találsz Making Notes feladatokat. A szintje ugyan az. A könyvtárak tele vannak ilyen könyvekkel.

Tisztelt Euroexam!
Egy számomra nagyon fontos kérdésem lenne: Hány darab vonalkódot osztottak ki a vizsgán??mert nálam volt egyszer az egyik szünetben véletlenül egy vonalkód csere,ahol az egyik hallgató véletlenül elvitte az enyémet is,(mert az írásbeli rész után egy csomóan elmentek és átült egy másik helyre),
ez azért lenne fontos mert pont a Listeningem(Ami egy szünettel az írásbeli után jött) lett a legalacsonyabb százalékú,ami eddig a legjobb készségeim közé tartozott,és emiatt nem mentem át a szóbeli részen. A vizsga után maradt vonalkódjaim nálam vannak tehát ha kell le tudom ellenőrizni szám szerint hogy nem e egy ilyen 'technikai' probléma történt- e csak. Segitségüket előre is köszönöm, kedden úgyis megyek megnézni a dolgozatot.
Üdv!
Zoltán

Kedves Mrija!

Természetesen én is jöhetnék azzal, hogy mivel neked sikerült,így természetesen eszed ágában nincs kérdőre vonni a vizsgaközpont "tárgyilagosságát". Nem tudom hogy az előző hozzászólásokban olvastad-e Sótér Tamás hozzászólását? Mielőtt azt hinnéd hogy csak én és "Hegyirabló" vagyunk felháborodva.
Jó tanácsaidhoz,annyit szeretnék hozzászólni hogy heti kétszer jártam magántanárhoz,és munkámból kifolyólag szintén heti kétszer Britekkel szoktam beszélgetni, továbbra sem nevezném tárgyilagosnak,ahol 2 hónap különbséggel 20% differencia van a speakingben. Kérlek azt magyarázd meg nekem hogy akkor a Euro vizsgáztató tanárok közül miért vannak felháborodva többen és miért mondják hogy a vizsgáztatók közül többet "ki kellene vágni" mert semennyire nem fejlesztették a nyelvtudásukat az elmúlt 20 évben. Persze kérdőre vonhatsz mindenkit aki ellenvéleményt írt, amiket előző mondataimban felsoroltam,betudhatod az élénk fantáziámnak, de nem így van. Mondhatod hogy csak mást okolunk nem magunkat.Természetesen neked ez eszedbe sem jut a vizsgád sikere miatt,remélem soha egy percig nem lesz kétely benned ha esetleg nem sikerül egy vizsgád akár egyetemen akár a kreszben és biztos vagyok benne hogy csak magadban fogod mindig keresni a hibát abban az esetben is amikor kiderül számodra hogy az adott rendszer több sebből vérzik.
Üdvözlettel

cső

félelmetes,hogy mennyit tudtok sírni ebben a fórumtémában.nem tudom azokat sajnálni,akiknek nincs meg a 60%.egyszerűen nekik nincs meg a nyelvtudásuk.legtöbben középiskolába tanulnak angolul,s azt hiszik,hogy az majd elég lesz egy b2-es vizsgához.ugyanez az érettségi is,leteszi valaki a középszintűt 90%-ra,jön b2-es vizsgára és elhasal.én eddig csak cambridge vizsgát tettem,s ott nincsen sírás az elbukott vizsgázók részéről.aki elhasal a vizsgán,az elhasalt.tudomásul veszi,aztán legközelebbre többet készül.az,hogy nagyon sokan úgy érzik,hogy a gyakorló tesztek jobban sikerülnek,az tény,de azok legtöbb esetben évekkel ezelőtti bemért feladatok,amik idővel válnak publikussá.ha ugyanazt kapnátok a vizsgán,amiből felkészültetek,azt sem tudnátok ott helyben ugyanolyan teljesítményre megírni a korábban említett lokális tényezők miatt:stressz,tömeg.ha valaki könnyebb vizsgát akar,akkor fizet többet a telc-ért,leteszi és boldog lesz,aztán majd az állásinterjún pár év múlva csodálkozik,ha meg se tud szólalni,mert a telc-re egy kevésbé alapos nyelvtudás kell.én továbbra is azt gondolom,hogy akik 60-70% közötti eredménnyel mennek át b2-esen,azok max. a vizsgával tudnak elégedettek lenni,de nem a tudásukkal,mertabban még van fejlődnivaló.s amit jó ha tud mindenki:egy nyelvvizsgán nem fog mindenki átmenni,jó ha a diákok 60-70%-a sikeresen teszi le a vizsgát,egyszerűen azért,mert ilyen a magyar oktatás és sok ember nem tud nyelvtanárra vagy tanfolyamra áldozni,amik célzottan készítik fel az embert.attól,hogy megoldasz otthon 5-6 gyakorló tesztfüzetet,a listening,writing,speaking még messze elmaradhat a szinttől.van aki ezen a vizsgán bukik el,az megy máshoz,vagy marad itt,van aki más nyelvvizsgánál játssza el ugyanezt.

Nem sikerült. :'(

Ha arra gondolsz, ahol hallasz egy szöveget, és egy leírt szöveg kipontozott részeihez kell jegyzetelned, akkor értem:-) Szerintem erre konkrétan nem lehet készülni, jó hallás kell hozzá. Ha egyébként mennek a Listening-es dolgok, akkor ezzel se lehet nagy gond a későbbiekben. Esetleg hallgasd meg más nyelvvizsgák hosszabb szövegeit, ha van ilyen (úgy,hogy megvan hozzá a leírt elhangzott szöveged) és csak úgy magadnak, készíts jegyzeteket.
A nyelvvizsga letételéhez, felkészüléshez sajnos kell idő, bár szerintem, ha jó nyelvérzékkel vagy megáldva, az is elég, amit erre tudsz fordítani, esetleg megpróbálhatod megoldani, hogy heti két angol összejöjjön.

Kedves Serika82, meg mindenki hasonló "cipőben"!
Nekem továbbra is az a véleményem, ha valakiben megvan a középfokú angol komplex nyelvtudás, és készült konkrétan erre a vizsgára, annak sikerült. Nekem még a BME-s Listening tesztek gyakorlásánál is ált. 1 hibám volt, az Euroexam-esnél ált. hibátlan volt, ennek ellenére a vizsgán 68% lett, mert sok minden közrejátszik, a stressz, hogy többen vagytok, távolabb ülsz esetleg stb.
Szerintem egyébként nehéz összehasonlítani a Gramm.+Vocab. részt a Writing résszel, nekem az előbbi 70% körül volt, az utóbbi 58%, pedig mindig jó voltam, de hát mégiscsak más ez is élőben.
Nekem furcsa nagyon, hogy ha valakinek nem sikerül valami, akkor automatikusan más lesz a hibás, és nem ő. Eszembe se jutott a vizsgaközpontot hibáztatni, mert egy-egy feladatrészem nem lett olyan jó, mint gondoltam, csak megjegyeztem, otthon, hogy hát igen, ez nehezebb volt.
Még megjegyezném, hogy azért ilyen eredményekkel kétlem, hogy egy Speaking-et le tudnál rakni felsőfokon, nézd meg nyugodtan a feladatsort;-) (Én most arra készülök). És azt se felejtse el senki, hogy vannak emberek, akiknek szuper a nyelvérzékük, és vannak, akiknek nem, ez nem csak és kizárólag tanulás kérdése.

Tisztelt Euroexam!
Az első kérdésem az lenne, ha komplex nyelvvizsgát tettem és a szóbeli rész(listening és speaking) 58% ot ad ki, a fellebezés lehetséges?

További meglátásaim az előttem szolókhoz:
Én is másodszorra vizsgázok, sajnos most sem sikerült. Először a speaking 61%-ra, a Writing 58%-ra sikerült. 2 hónappal a márciusi nyelvvizsga után ugyanezek a vizsgarészek 81%-ra és 77%ra, tehát kb. 20-20 százalékkal jobbra mint 2 hónappal ezelőtt! Viszont pont ez a két feladatrész volt az, amit másodszorra nem gyakoroltam(!)A többivel nagyon sokat foglalkoztam, Euro vizsgáztató(!) magántanárhoz is jártam és 2 feladat is 20-25 %_al rosszabb lett mint a Márciusi vizsgán. Úgy gondolom ha önök következetesen és reálisan állítják össze a feladatokat akkor ilyen szintű különbségek nem fordulnának elő. Ugyanis ezzel az erővel 4 hónap múlva a Speakinget akár felső fokon is le tudnám rakni. Továbbá nem tartom reálisnak hogy a Grammar and Vocabulary rész(ami részben a nyelvtanról szól)36 %-os lett, a Writing, amiben szintén sokat kell a nyelvtant használni(!), meg 77%-kos.

Sajnos a vizsgaközpontban a bizalmam teljesen megingott, ilyen szintű pontszám ingadozások nem az objektivitásról tesznek tanúságot... Az önöknél szerzett negatív tapasztalataimat természetesen az összes közösségi portálon amelynek tagja vagyok közzé teszem.
Üdbözlettel.

Kedves HEGYIRABLÓ!

Nem értem nagy felháborodásodat. A grammar and vocabulary 2. feladatába, ahol a Tasmán örögről szóló ismeretterjesztő szövegben nem az volt a lényeg, hogy te mindent tudjál arról, hanem hogy el tudd dönteni, ogy a felsorolt 4 válaszlehetőség közül a legjobban odaillőt kiválaszd. Sőt, itt nem is a szöveg volt a lényeg, hanem a szókincsed, valamint, hogy mennyire tudtál megkülönböztetni4 hasonló, ámde különböző kifejezést.
Én szemly szerint úgy gondolom, hogy ez a szöveg érdekes volt, és sokkal rosszabb lett volna, ha valami olyasmiről kellett volna olvasnunk, ami unalmas is.